1. Úvodní Ustanovení
1.1. Internetový obchod www.madmaxfashion.cz
- 1.1.1. Internetový obchod www.madmaxfashion.cz, který prodává zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na adrese http://www.madmaxfashion.cz, provozuje jako prodávající fyzická osoba Bc. Irena Šišková se sídlem na adrese: Žerotínovo nám.447/8, Přerov 75002, IČO: 73875961, (dále také jako „Prodávající“ nebo „Provozovatel“), bankovní spojení: Komerční banka a.s., číslo účtu: 86-7281910247/0100, a pro platby ze Slovenska v eurech FIO banka a.s., číslo účtu: IBAN CZ4420100000002601104058, BIC/SWIFT kód FIOBCZPPXXX
- 1.1.2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
1.2. Kupující
- 1.2.1. Kupující – spotřebitel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. (Dále jen „Kupující“.)
- 1.2.2. Právní vztahy prodávajícího s kupujícím výslovně neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „Obchodní podmínky“) se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, jakož i předpisy souvisejícími, vše ve znění pozdějších novelizací.
- 1.2.3. Kupující – podnikatel – je osoba, která není spotřebitelem. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele (dále jen „Kupující – podnikatel“).
1.3. Všeobecné obchodní podmínky
- 1.3.1. Tyto Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Provozovatelem a Kupujícím, upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy.
- 1.3.2. Podáním objednávky Kupující potvrzuje svůj souhlas s Obchodními podmínkami v jejich plném znění.
- 1.3.3. Pokud není v kupní smlouvě nebo v jejich přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost některých ustanovení těchto Obchodních podmínek není kupní smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi Provozovatelem a Kupujícím vyloučena nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto Obchodní podmínky.
- 1.3.4. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Provozovatele, je kupujícím - podnikatelem. Na tyto obchodní případy se vztahuje obecná zákonná úprava pro kupní smlouvu.
1.4. Definice a výklad pojmů
- 1.4.1. Kupní smlouva - kupní smlouva uzavřená v elektronické podobě mezi Provozovatelem jako prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
- 1.4.2. Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
- 1.4.3. Internetový obchod – on-line systém provozovaný na internetu, který umožňuje uzavírat kupní smlouvy mezi Provozovatelem a Kupujícím za použití komunikace na dálku, tzv. distančně. Internetový obchod je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese http://www.madmaxfashion.cz.
- 1.4.4. Zboží - movité věci popř. software prodávaný prostřednictvím internetového obchodu.
2. Nabídka zboží, objednávka, uzavření kupní smlouvy, způsob dopravy a platby
2.1. Nabídka zboží
- 2.1.1. Nabídkou zboží se rozumí vybrané zboží nabízené prostřednictvím katalogu na webových stránkách internetového obchodu.
2.2. Objednávka
- 2.2.1. Objednávku může Kupující vytvořit pomocí formuláře na webových stránkách internetového obchodu.
- 2.2.2. Při vytvoření objednávky pomocí formuláře na webových stránkách internetového obchodu Kupující nejprve vybere zboží, o které má zájem. Po zvolení požadovaného množství, způsobu dopravy (viz čl. 2.4.1.) a způsobu platby (viz čl. 2.5.1.) Kupující potvrdí svou objednávku, čímž podá závazný návrh na uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Provozovatelem.
2.3. Uzavření kupní smlouvy
- 2.3.1. Provozovatel se zavazuje přijmout návrh kupní smlouvy Kupujícího, pokud tento návrh není v rozporu s Obchodními podmínkami a Provozovatel nemá konkrétní důvod domnívat se, že Kupující kupní smlouvu poruší. Provozovatel potvrdí přijetí návrhu e-mailem na elektronickou adresu Kupujícího.
- 2.3.2. Smluvní vztah mezi Provozovatelem a Kupujícím vzniká doručením přijetí Objednávky (tzv. akceptací), jež je Provozovatelem zasláno Kupujícímu na elektronickou adresu, kterou uvedl v Objednávce.
- 2.3.3. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám.
2.4. Způsob dopravy
- 2.4.1. Není-li v Kupní smlouvě sjednáno jinak, způsob dodání zboží z Kupní smlouvy určuje prodávající. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko s takovým způsobem dopravy spojené, včetně případných dodatečných nákladů na zvolený způsob dopravy.
- 2.4.2. O odeslání zboží se Provozovatel zavazuje informovat Kupujícího na elektronickou adresu zadanou Kupujícím při vytvoření objednávky.
- 2.4.3. Odesláním objednaného zboží se rozumí jeho odeslání na adresu uvedenou Kupujícím při vytvoření objednávky. Provozovatel si vyhrazuje právo připočíst náklady na zaslání zboží k ceně objednávky podle aktuálního ceníku.
- 2.4.4. V případě zasílání zboží do zahraničí si Provozovatel vyhrazuje právo připočíst ke standardní ceně dopravy dle aktuálního ceníku dodatečné náklady za dopravu do zahraničí.
2.5. Způsob platby
- 2.5.1. Provozovatel nabízí na výběr z těchto způsobů platby: na dobírku při převzetí, bankovním převodem a platební kartou po internetu.
- 2.5.2. Platbou na dobírku se rozumí platba objednávky při jejím převzetí od doručovatele nebo při osobním odběru na výdejním místě. Tato možnost je dostupná pouze při volbě dopravy: „poslání objednaného zboží prostřednictvím přepravce“ a „osobní odběr“. V případě poslání objednaného zboží prostřednictvím přepravce si Provozovatel vyhrazuje právo připočíst náklady na vyřízení dobírky k ceně objednávky podle aktuálního ceníku.
- 2.5.3. Pokud Kupující zvolí jako způsob platby bankovní převod, uhradí cenu objednávky před jejím vyřízením na bankovní účet Provozovatele. Pro co nejrychlejší vyřízení objednávky doporučuje Provozovatel uhradit platbu pod variabilním symbolem, kterým je číslo objednávky a který Kupující získá při dokončení objednávky. V případě platby za zboží formou bankovního převodu se považuje kupní cena za uhrazenou dnem, kdy došlo k připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- 2.5.4. Při volbě platby platební kartou po internetu bude Kupující po dokončení objednávky přesměrován na platební server třetí strany, kde vyplní potřebné platební údaje. Po ověření jejich platnosti bude objednávka potvrzena a částka ve výši kupní ceny odečtena z účtu Kupujícího.
- 2.5.5. Veškeré změny a změny cen v internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Nabídka (včetně akčního zboží, výprodeje a letákových akcí) platí do vyprodání zásob, přičemž počet akčních kusů je v nabídce vždy uveden, případně po určenou dobu. Cena je platná v době objednání.
- 2.5.7. Pokud není u ceny nabízeného zboží nebo služeb (např. doprava) výslovně uvedeno, že se jedná o cenu bez DPH, čímž se rozumí cena bez daně z přidané hodnoty ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „DPH“), pak je uvedená cena zboží nebo služeb konečná, tedy včetně DPH. Pokud je u ceny zboží nebo služeb výslovně uvedeno, že se jedná o cenu bez DPH, pak bude k takové ceně připočtena DPH ve výši dle platných a účinných právních předpisů.
2.6. Práva a povinnosti vyplývající z uzavření kupní smlouvy
- 2.6.1. Provozovatel je povinen dodat Kupujícímu objednané zboží za sjednanou cenu a Kupující je povinen zboží převzít a kupní cenu uhradit.
- 2.6.2. V případě porušení podmínek kupní smlouvy nebo Obchodních podmínek Kupujícím si Provozovatel vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy. Kupujícímu v takovém případě vzniká povinnost uhradit Provozovateli veškeré náklady spojené s jeho objednávkou, zejména pak náklady na zaslání zboží, pokud jej nepřevezme.
- 2.6.3. Kupující je povinen zejména při objednávání zboží uvádět správné a pravdivé údaje. Údaje nezbytné pro uzavření kupní smlouvy uvedené Kupujícím jsou prodávajícím považovány za správné.
- 2.6.4. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- 2.6.5. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy: info@madmax-fashion.com. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
- 2.6.6. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- 2.6.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
2.7. Slevové kupony a vouchery
- 2.7.1. Provozovatel poskytuje různé druhy slev na nabízené zboží také formou slevových kuponů a voucherů, které nejčastěji obsahují slevové kódy.
- 2.7.2. Slevové kupony a vouchery není možné uplatňovat na zboží ve výprodeji.
- 2.7.3. Slevové kódy není možné uplatňovat opakovaně, pokud to není na slevovém kuponu nebo voucheru výslovně uvedeno.
- 2.7.4. Slevové kupony a vouchery nelze vzájemně kombinovat ani používat současně, pokud to není na slevovém kuponu nebo voucheru výslovně uvedeno.
- 2.7.5. V případě, že sleva nebo slevový kupon bude uplatněn v rozporu s pravidly dané slevy, slevového kuponu nebo voucheru, má Provozovatel právo takové uplatnění slevy nebo slevového kuponu nebo voucheru odmítnout. V takovém případě je uživatel informován a bude mu nabídnuta možnost vyřídit objednávku bez této slevy. V případě, že vzniknou při výkladu pravidel slevy či slevového kuponu nejasnosti, platí jejich výklad stanovený Provozovatelem.
3. Dodání zboží
3.1. Dodací lhůta
- 3.1.1. Dodací lhůta, pokud je u zboží uvedena, má pouze informativní charakter a není pro Provozovatele závazná.
- 3.1.2. Provozovatel se zavazuje Kupujícímu zboží v nejbližším možném termínu odeslat.
- 3.1.3. Provozovatel nenese odpovědnost za škody způsobené zpožděním odeslání nebo doručení zboží z jakéhokoli důvodu.
3.2. Přeprava, doručení a převzetí zboží
- 3.2.1. Kupující nabývá vlastnické právo ke kupovanému zboží jeho převzetím. Okamžikem převzetí zboží také na Kupujícího přechází nebezpečí škody na zboží.
- 3.2.2. Součástí dodávky je doklad o zakoupení výrobku, který uvádí datum prodeje, označení výrobku, kupní cenu a údaje o prodávajícím.
- 3.2.3. Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky se doporučuje Kupujícímu zásilku od přepravce nepřevzít a vyplnit záznam o poškození zásilky. Podpisem dodacího listu Kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
- 3.2.4. Reklamace mechanického poškození výrobku, neodpovídajícího zboží apod., které nebylo patrné při převzetí zásilky od přepravce, je Kupující povinen uplatnit neprodleně po jejich odhalení. Provozovatel neručí za poškození zboží vzniklé při jeho přepravě, pokud Kupující neprodleně toto poškození neuplatní v souladu s odst. 3.2.3. a 3.2.4. těchto Obchodních podmínek.
- 3.2.5. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- 3.2.6. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- 3.2.7. Veškerá sdělení prodávajícího mohou být Kupujícímu doručována na elektronickou adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou Kupujícím v objednávce.
4. Odstoupení od kupní smlouvy
4.1. Ještě před uzavřením smlouvy prodávající sděluje že:
- 4.1.1. náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (mobilního operátora Kupujícího či jeho poskytovatele internetového připojení), tedy prodávající si za komunikaci na dálku neúčtuje žádné další poplatky;
- 4.1.2. je v případě uzavření kupní smlouvy vyžadováno zaplacení celé kupní ceny před převzetím zboží Kupujícím, a to včetně nákladů s dopravou a platbou (pro všechny způsoby dopravy zboží a platby kupní ceny za zboží)
- 4.1.3. prodávající neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění, tedy není prodávajícím stanovena žádná nejkratší dobu, po kterou by smlouva strany zavazovala
- 4.1.4. od smlouvy uzavřené s prodávajícím lze odstoupit, a to za podmínek a ve lhůtách a postupem, které jsou popsány v čl. 4.2. Obchodních podmínek, přičemž na internetových stránkách prodávajícího je pro Kupující k dispozici ke stažení formulář pro odstoupení od smlouvy
- 4.1.5. v případě odstoupení od smlouvy v zákonné 14ti denní lhůtě ponese Kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu
- 4.1.6. Případné spory mezi prodávajícím a Kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce (coi.cz) nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu. Cílem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran. Návrh na zahájení řešení sporu může Kupující podat nejpozději do 1 roku od chvíle, kdy uplatnil svůj nárok u prodávajícího poprvé. Kupující bude oprávněn k zahájení mimosoudního řešení sporů až poté, kdy se mu nepodaří spor vyřešit přímo s prodávajícím.
4.2. Odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím
- 4.2.1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (prostřednictvím internetového obchodu), má Kupující v souladu s § 1829 a n. občanského zákoníku právo bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží. V takovém případě Kupující kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně prostřednictvím formuláře pro odstoupení od smlouvy uvede, že odstupuje od smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy se považuje za zachovanou, pokud Kupující v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.
- 4.2.2. V případě, že Kupující odstoupí od kupní smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě a vrácené zboží není kompletní nebo je prokazatelně poškozené, má Provozovatel vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody a je oprávněn si takto vzniklý nárok na náhradu škody jednostranně započíst na pohledávku Kupujícího vůči Provozovateli na vrácení kupní ceny. Provozovatel v takovém případě vrací Kupujícímu jen takto sníženou kupní cenu.
- 4.2.3. Kupující bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případech zde uvedených, zejména pak v případě dodávky zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu, dále v případě dodávky zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, zboží v uzavřeném obalu, které Kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. spodní prádlo a plavky), dodávky zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, nebo dodávky novin, periodik nebo časopisů.
- 4.2.4. Kupující v případě využití práva na odstoupení od smlouvy zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, včetně všech jeho součástí a příslušenství. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu.
- 4.2.5. Odstoupí-li Kupující oprávněně od kupní smlouvy, je Provozovatel povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání a to v zásadě stejným způsobem jako je přijal. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- 4.2.6. Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, Provozovatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Provozovateli odeslal. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
- 4.2.7. Pokud Kupující odstoupí od kupní smlouvy neoprávněně a zašle přesto zboží Provozovateli, nebude zboží přijato, případně bude na náklady Kupujícího zasláno zpět.
- 4.2.9. Je-li společně se zbožím poskytnut Kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
4.3. Odstoupení od kupní smlouvy Provozovatelem
- 4.3.1. Provozovatel dbá na dobrou orientaci v oblasti trhu s prodávaným sortimentem, přesto může výjimečně dojít k situacím, kdy nebude schopen objednané zboží dodat za podmínek sjednaných v kupní smlouvě. Provozovatel si proto vyhrazuje právo v takových případech odstoupit od kupní smlouvy.
- 4.3.2. Provozovatel i Kupující mají právo odstoupit od kupní smlouvy též tehdy, došlo-li k výrazným změnám cen dodavatele objednaného zboží, došlo-li k výrazným změnám cen přepravy zboží, nebo zjistí-li Provozovatel, že zboží bylo omylem nabízeno za chybnou cenu a Kupující neakceptoval příslušnou změnu kupní smlouvy, tj. zvýšení ceny zboží či zvýšení nákladů na přepravu.
- 4.3.3. Do doby převzetí zboží Kupujícím je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit kdykoliv.
- 4.3.4. Pokud Provozovatel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat Kupujícího na elektronickou adresu uvedenou Kupujícím při vytvoření objednávky. Dále je povinen vrátit Kupujícímu plnou kupní cenu zboží, pokud již tato byla uhrazena.
- 4.3.5. Kupující bere na vědomí, že prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s Kupujícím, který v některém z předchozích závazkových vztahů s prodávajícím porušil jakoukoliv svou povinnost podstatným způsobem. Porušení předchozího závazkového vztahu podstatným způsobem se považuje pro účely odstoupení od smlouvy za chování ve smyslu § 2002 odst. 2 občanského zákoníku.
5. Práva z vadného plnění
5.1. Základní ustanovení
- 5.1.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména § 1914 až 1925, § 2095 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku.
- 5.1.2. Je-li prodávajícím splněno vadně, má Kupující práva z vadného plnění. Právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu.
- 5.1.3. Prodávající odevzdá Kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.
Při určení jakosti nebo provedení podle smluveného vzorku nebo předlohy musí věc jakostí nebo provedením odpovídat vzorku nebo předloze.
- 5.1.4. Věc je vadná, zejména nemá-li vlastnosti stanovené v čl. 5.1.3. Obchodních podmínek. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.
- 5.1.5. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující věc převzal:
- a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů;
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- 5.1.6. Plyne-li z prohlášení prodávajícího nebo z dokladu o předání, že prodávající dodal menší množství věcí, nevztahují se na chybějící věci ustanovení o vadách.
- 5.1.7. Při předčasném plnění může prodávající odstranit vady do doby určené pro odevzdání věci. Výkonem svého práva nesmí Kupujícímu způsobit nepřiměřené obtíže nebo výdaje. Právo Kupujícího na náhradu škody tím není dotčeno.
5.2. Odpovědnost prodávajícího
- 5.2.1. Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, která se u zboží vyskytne v době dvaceti čtyř měsíců od jeho převzetí; to neplatí:
- a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí Kupujícím, nebo
- d) vyplývá-li to z povahy věci.
Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se zákonná ustanovení o záruce za jakost.
- 5.2.2. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
- 5.2.3. Požádá-li o to Kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti.
- 5.2.4. Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající zároveň uvede, že další práva Kupujícího, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Nesplnění těchto povinností není na újmu platnosti potvrzení. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení podle článku 5.2.3. nahradit dokladem o zakoupení věci obsahujícím uvedené údaje.
5.3. Podstatné porušení smlouvy
- 5.3.1. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo:
- a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady:
- b) na odstranění vady opravou věci,
- c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- d) odstoupit od smlouvy.
- 5.3.2. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
- 5.3.3. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit.
- 5.3.4. Neodstoupí-li Kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
- 5.3.5. Nezvolí-li Kupující své právo z vadného plnění, které je podstatným porušením smlouvy, včas, má práva podle článků 5.4. Obchodních podmínek.
5.4. Nepodstatné porušení smlouvy
- 5.4.1. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- 5.4.2. Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí Kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
- 5.4.3. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny,
- 5.4.4. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit.
- 5.4.5. Neodstoupí-li Kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
5.5. Společná ustanovení pro podstatné i nepodstatné porušení smlouvy
- 5.5.1. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má Kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
- 5.5.2. Do odstranění vady nemusí Kupující platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.
- 5.5.3. Při dodání nové věci vrátí Kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.
- 5.5.4. Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci. K účinkům popsaným výše v tomto článku soud přihlédne jen k námitce prodávajícího, že vada nebyla včas oznámena. Prodávající však nemá právo na námitku, je-li vada důsledkem skutečnosti, o které prodávající v době odevzdání věci věděl nebo musel vědět.
5.6. Uplatnění a vyřízení reklamace
- 5.6.1. Práva z vady zboží Kupující uplatňuje u prodávajícího osobně či písemně na adrese kterékoliv z jeho provozoven, případně i v sídle prodávajícího, písemně e-mailovou zprávou na adresu info@madmax-fashion.com nebo též telefonicky na tel. č.: +420 737 181 403. Kupující je povinen současně s oznámením vady a uplatněním práva z ní vyplývajícího či bez zbytečného odkladu poté, předat reklamované zboží prodávajícímu, a to osobně či odesláním na adresu kterékoliv z jeho provozoven, případně i v sídle prodávajícího. Za okamžik reklamace se však považuje již oznámení vady Kupujícím. Prodávající Bc. Irena Šišková, adresa: Žerotínovo nám.447/8, Přerov 75002 je osobou, u které lze uplatnit reklamaci i po ukončení prodeje zboží ze strany prodávajícího.
- 5.6.2. Kupující má povinnost dostatečně a nezaměnitelně popsat v oznámení vady vadu konkrétního zboží, pro kterou toto reklamuje.
- 5.6.3. Při uplatnění práva z vadného plnění je Kupující povinen prodávajícímu prokázat, že zboží zakoupil u prodávajícího, např. předložením dokladu o prodeji, faktury apod.
- 5.6.4. Uplatní-li Kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; a dále v tomto potvrzení uvede datum a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- 5.6.5. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
- 5.6.6. O tom, že byla reklamace vyřízena a jakým způsobem je Provozovatel povinen Kupujícího informovat, a to na elektronickou adresu, kterou uvedl při reklamaci nebo prostřednictvím jiného kontaktního údaje, dle kterého bude možno Kupujícího upozornit na vyřízení reklamace. Zboží po vyřízení reklamace, v případě, že tato byla oprávněná a je třeba zboží předat Kupujícímu, odešle prodávající toto zboží na adresu Kupujícího, a to na své náklady.
- 5.6.7. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva, zejména nákladů na standardní odeslání reklamovaného zboží poštou prodávajícímu.
- 5.6.8. V případě že bude reklamace zamítnuta, sdělí prodávající Kupujícímu adresu svojí provozovny, kde si může Kupující zboží převzetí zpět a stanoví mu lhůtu pro jeho vyzvednutí, která nebude kratší než 1 měsíc. V případě, že si Kupující nevyzvedne ve lhůtě stanovené Provozovatelem reklamované zboží, je Provozovatel oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet Kupujícího. O tomto postupu musí Provozovatel Kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
6. Ochrana osobních údajů
6.1. Ochrana osobních údajů Kupujícího je řešena na internetových stránkách prodávajícího www.madmaxfashion.cz samostatně, mimo tyto obchodní podmínky.
7. Závěrečná ustanovení
7.1. Jazykem komunikace mezi Provozovatelem a Kupujícím a jazykem kupní smlouvy je český jazyk. Uzavřené kupní smlouvy jsou archivovány Provozovatelem v elektronické podobě a nejsou přístupné jiným osobám.
7.2. V případě, že by některé ustanovení těchto Obchodních podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Obchodních podmínek nebo kupní smlouvy.
7.3. Znění Obchodních podmínek může Provozovatel měnit či doplňovat. Změněné Obchodní podmínky jsou účinné dnem jejich zveřejnění. Práva a povinnosti Provozovatele a Kupujícího vzniklá přede dnem nabytí účinnosti nového znění Obchodních podmínek nejsou změnou dotčena.
7.4. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
7.5. Provozovatel nenese odpovědnost za jakékoli ztráty, zranění nebo poškození majetku, ať už přímé nebo nepřímé, způsobené vadou dodaného zboží, pokud tato ztráta, zranění nebo poškození majetku nevzniklo nedbalostí, opomenutím nebo úmyslem na straně Provozovatele.
V Přerově dne 1.6. 2018
Bc. Irena Šišková
VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
VYMEZENÍ POJMŮ
OBJEDNÁVKA A CENY ZBOŽÍ
TERMÍN A ZPŮSOB DODÁNÍ ZBOŽÍ
PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
ZÁRUKA A REKLAMACE
PRÁVA PLYNOUCÍ Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY – ZÁRUČNÍ VADY
VRÁCENÍ ZBOŽÍ - ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
MOŽNOSTI ZPŮSOBŮ DORUČENÍ ZÁSILKY A JEJICH CENY:
HRAZENÍ POŠTOVNÉHO PŘI REKLAMACI A OPRÁVNĚNÉ VÝMĚNĚ ZBOŽÍ
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
PLATNOST OBCHODNÍCH PODMÍNEK